Меню сайту

Урок для учнів 5 класу за технологією діяльнісного методу.

Тема уроку: «Розв’язування задач на знаходження дробу від числа».

Мета  уроку:

  • Повторити й узагальнити знання учнів про знаходження числа за його дробом, розв’язувати задачі прикладного змісту, вчити учнів правильно розв’язувати задачі, аналізуючи зміст задачі та перевіряючи отриманий результат дією знаходження дробу від числа (оберненою);
  •  розвивати логічне мислення, пам’ять;
  • сприяти ціннісному ставленню до себе через позитивне ставлення до навчання; виховувати рішучість і упевненість під час прийняття рішень, інтерес до математики; позитивне ставлення до праці.

Очікувані результати: учні повинні вміти знаходити число за величиною дробу, розрізняти відповідну постановку цієї задачі, ознайомлюючись із умовою, розуміти, що величина правильного дробу дає число,більше за цю величину, а неправильного дробу — дає число, менше, ніж дана величина.

Тип уроку: ВНЗ (урок відкриття нових знань).

Наочність та обладнання:комп’ютер, мультимедійний проектор,  презентація Microsoft Power Point, екран, ППЗ «Математика, 5 клас»

  ХІД УРОКУ

І. Самовизначення до діяльності (слайд 1,2,3)

Цілі етапу уроку.

Дидактичні: скласти умови для виникнення внутрішньої потреби включення у діяльність;визначення змістової частини матеріалу, який буде вивчатись.

Психологічні:

- забезпечити психологічний настрій учнів на роботу.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності (слайд 4,5,6)

Цілі етапу уроку.

Дидактичні: актуалізувати знання про знаходження  дроби  від цілого;

Психологічні:створити  ситуацію утруднення під час виконання задач

Мета:спонукати учнів виконувати  розв’язання  математичних задач на знаходження дробу від числа та застосовувати висновки при розв’язанні нових задач

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної мети

(слайд 7)

Цілі етапу уроку.

Дидактичні:

- виявити і зафіксувати причину утруднення;

- сформулювати завдання і тему уроку.

Психологічні:

- створити умови для аналізу учнями повноти своїх знань.

Мета:

Формулювання алгоритму та відображення його в схемі:

  • створення умов для вільного висловлення дітьми власних версій;
  • фіксація всіх гіпотез дітей:

ІV. Побудова проекту виходу з утруднення  (слайд 8)

Цілі етапу уроку.

Дидактичні:

- підібрати варіант виходу з утруднення (будувати еталон, прочитати правило, алгоритм).

Психологічні:

- активізувати розумову діяльність учнів.

Мета.     Відтворення теоретичних знань необхідних для розв’язання задач на дробі.     Побудова еталона.

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні(слайд 9)

Цілі етапу уроку.

Дидактичні:

- зафіксувати знакову фіксацію нових знань у зовнішньому мовленні.

Психологічні:

- первинне формування умінь в умовах використання нових знань.

Мета.

Розв’язання задачі з метою застосування нових знань

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 10)

 VІ. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном (зразком)

(слайд 11,12)

Цілі етапу уроку

Дидактичні:

- організувати самостійне виконання завдання за новим способом дій.

Психологічні:

- розвивати увагу, вміння критично оцінювати свою роботу.

Робота в парах та перевірка за зразком

Стор.87 №49,50

VІІ. Включення у систему знань і повторення (слайд 13,14)

Цілі етапу уроку

Дидактичні:

- включити використання нових знань у виконанні творчого завдання .

Психологічні:

- організувати роботу в групах.

Вчитель: В школі фіксиків самий розумний учень Ігрек. Розв’язати творче завдання

VІІІ. Рефлексія діяльності (слайд 15, 16)

Цілі етапу уроку

Дидактичні:

- визначити, чи досягнуті цілі уроку;

- повідомити завдання для домашньої роботи.

Психологічні:

- дати самооцінку діяльності кожного учня.

Учні заповнюють таблицю визначають, чи досягнуті цілі уроку.

Прикріпіть на дерево творчості: листя, квіти або плоди:

Плоди – урок пройшов корисно, плідно,  пригодиться в житті.

Квітка – урок був вдалий, мені все зрозуміло.

Зелений листочок – не весь матеріал був зрозумілий.

Жовтий листочок –я нічому не навчився.

Презентація до уроку :«Розв’язування задач на знаходження дробу від числа»   тут

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання