Меню сайту

Тема Множення та  ділення  натуральних чисел

 Розробки уроків з математики  в 5 класі

 з застосуванням ППЗ «Математика,5 клас»

 Мета: за допомогою системи задач і вправ перевірити глибину знань учнів, відпрацювання навичок розв’язування тестових задач за допомогою рівнянь,розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; виховувати наполегливість  та самостійність у навчальній праці, розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів.

 Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок, урок – гра

 Обладнання: ППЗ «Математика,5 клас»,презентація Microsoft PowerPoint

 Хід уроку

 І. Організаційний момент

 На початку уроку необхідно нагадати дітям правила поведінки в комп'ютерному класі та правильної роботи за комп'ютером.

 

 

Психологічна  хвилинка

Важливою умовою високої результативності роботи учнів, розвитку ініціативи й активності є самооцінка їхньої діяльності перед початком уроку.

 

Діти! А запрошую  Вас у подорож до  Галактики «Знання», до чарівних зірок.

 

 

 

 

 

 ІІ. Актуалізація опорних знання

 Вчитель:                                                                           

 Починаємо подорож! Але для цього потрібно  перемогти Модульного Дракона, який сторожує  шлях до Галактики «Знання» та він  думає, що його не можливо перемогти бо тільки він  знає закони множення та додавання.

 

 

 

Гра «Знання – сила!»

25*78*4

49*9+21*9

34*45*17*0*54

(89-88)*20*50*17

25х+37х-17х-х

7а+8а-7а+16а+20а-8а-16а-20а

 

 

  1. Вчитель: Молодці! Дракон переможений. Напевно, правду в народі кажуть, що знання - сила. Шлях вільний! Можна сміло відправлятися в подорож. Перевіримо  вашу готовність до подорожі. Пропоную виконати тестову роботу по черзі та виконаємо вправи на повторення.
  2. Виконання вправ на повторення.

 №436(4) ,№438(8) ,№505(2)

 ІІІ. Поглиблення знань учнів ( фрагмент уроку ППЗ) 

 

Аналіз  задачі на визначення довжин відрізків

Сума довжин двох відрізків дорівнює 127 см. Перший відрізок довший від другого на 15 см. Визначте довжини відрізків.

 

 

 

 

Яка умова задачі?

Що запитується в задачі?

Які величини є в задачі?

Назвіть числове значення величин.

Які зв’язки між величинами і їх числовими значеннями є в задачі?

Поміркуймо, чи можна розв’язати задачу по діях. Зробимо малюнок

 

 Увага! Розв'язану задачу називають задачею на вирівнювання.

 Чи можна розв’язати задачу за допомогою рівняння ?

 Дикторський супровід

 Першим побудуємо довший відрізок, другим – коротший.

 Перший спосіб.

 1-й спосіб.

 1) 127 – 15 = 112 (см) — сума довжин двох однакових частин відрізків.

 2) 112 : 2 = 56 (см) — довжина другого відрізка (коротшого).

 3) 56 + 15 = 71 (см) — довжина першого відрізка.

 Відповідь: 56 (см) — довжина другого відрізка, 71 (см) — довжина першого відрізка.

 Другий спосіб розв’язування.

 2-й спосіб.

 1) 127 + 15 = 142 (см) — сума довжин двох відрізків, якби довжина другого була б такою, як довжина першого.

 2) 142 : 2 = 71 (см) — довжина першого відрізка.

 3) 71 - 15 = 56 (см) — довжина другого відрізка.

  Відповідь. 71 см; 56 см.

 Відповідь: 56 (см) — довжина другого відрізка, 71 (см) — довжина першого відрізка.

 Сума довжин двох відрізків дорівнює 127 см. Перший відрізок довший від другого на 15 см. Визначте довжини відрізків.

 Позначимо через x довжину другого відрізка. Одержимо рівняння:

 x – довжина другого відрізка

 x + 15 - довжина другого відрізка

 Сума довжин двох відрізків дорівнює 127 см, тому одержимо рівняння:

 x + x + 15 = 127

 ІV. Відпрацювання навичок

 Письмові вправи

 

 Завдання для самостійної роботи

 8х-х=700                        8х+х=720

 8(х-9)=648                      7(х+5)=497

 3х+7х+18=178               7х+6х-13=130

 V. Підсумки уроку

 

„ Відкритий мікрофон ”  - результативність  роботи на уроці

  1. 1.      Що ми робили на сьогоднішньому уроці?
  2. 2.      Для чого ми це робили?
  3. 3.      Чи достигли ми поставлених цілей?
  4. Що ви відчували під час роботи?

Виставити бали найбільш активним учням.

 

 

 

Психологічна  хвилинка

Важливою умовою високої результативності роботи учнів, розвитку ініціативи й активності є самооцінка їхньої діяльності перед початком уроку та в кінці уроку.

 

 

 VІ.   Домашнє завдання №№457,456.

  

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання