Меню сайту

Розробка уроку з геометрії в 10 класі (профільний рівень) з використанням ППЗ «Геометрія, 10 клас» та Інтернет – технології.

Мета уроку:

  • відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені аксіоми  і наслідки з них при розв’язанні задач,формувати вміння  будувати  прості перерізи многогранників;
  • розвиток процедурної та методологічної  компетентності  (уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних та прикладних задач, використовувати на практиці алгоритму розв’язання типових задач);
  • заохочувати  співробітництво дітей, розвивати  здатність до уяви, усвідомлення  ролі знань у житті й навчанні учнів

Обладнання: педагогічний програмний засіб «Геометрія, 10 клас»,

презентація Microsoft Power Point тут)

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Вчитель відповідає на запитання учнів та з’ясовує  які задачі  визвали утруднення

ІІ. Формування теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель:

         Аналізуючи навколишній світ і систематизуючи його предмети за формою, переконуємося, що багато предметів «перерізані» або «склеєні».

Роз’єднуючи їх, маємо поверхню, яку називають їх перерізом.

         З перерізами зустрічаються у різних ситуаціях: у побуті,столярстві, токарстві і т. д. Розв’язуванням задач на перерізи геометричних фігур або інших тіл займаються у кресленні, в конструкторській практиці. Перерізи виконують для просторових геометричних фігур.

 

 

Мотивація навчальної діяльності учнів

 

 

 

 

 

 

 

Фігура, яка складається з усіх спільних точок геометричної фігури і січної площини, називається перерізом геометричної фігури

ІІІ Актуалізація опорних знань  за допомогою ППЗ

Відтворення знань:

1)    Способи завдання площин.

2)    Види многогранників.

 

Теорема 1

Через пряму і точку, яка не лежить на ній, можна провести площину і до того ж тільки одну.

 

 

 

 

 

Аксіома С2

Через три точки, які не лежать на одній прямій, можна провести площину і до того ж тільки одну

 

 

 

Усно:

Вкажіть четверту точку площини даного паралелепіпеда, що позначена трьома точками АА1Д

 

 

 Усно:

Виберіть точки, які не лежать у одному півпросторі

 

&

Відтворення теоретичних знань необхідних для побудови просторових перерізів

     

 ІV. Поглиблення знань учнів

&     Для побудови простих перерізів необхідно вміти розв’язувати  дві опорні задачі:

1)    будувати лінію перетину двох площин;

2)    будувати точку перетину прямої і площини

&     Щоб побудувати переріз многогранника площиною, треба задати цю площину: вказати три (що не лежать на одній прямій) точки, через які проходить ця площина, або точку і пряму тощо.

 

 


Розв’язання задачі на побудову точки  перетину прямої з площиною зводиться до відшукання точки перетину двох прямих – даної прямої і прямої, по якій перетинаються дана площина і площина, в якій лежить дана пряма

 

 

 

Побудувати переріз многогранника площиною - це означає побудувати відрізки перетину граней многогранника і даної площини

V. Відпрацювання навичок

UВиконайте усно

 @  Практична робота (Додаток8)

Задача 1

Побудувати  переріз куба площиною, що проходить через три точки

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

Побудувати переріз піраміди площиною, що проходить через три задані точки

 

 

 

 

VІ.  Підсумки уроку .   Про що говорить епіграф?                                                  Як ви розумієте зміст епіграфу до уроку?

Виставити бали найбільш активним учням.

VІІ.   Домашнє завдання (за підручником  «Геометрія»(профільний рівень) (авт. Бевз В.Г., Бевз Г.П., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.) видавництво "Генеза") Вивчити  теоретичний матеріал  §5      2)Розв’язати задачі. Вправа 177 (Стор.56)  «Для допитливих»( Стор.54)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання